دبیرستان شهید چمران

سایت دبیرستان شهید چمران

فارکس چیست.

فاركس، بازار جهانى خريد و فروش ارز است؛ بازارى كه همه بانك ها و مؤسسات مالى در آن ارزهاى مختلف جهان رامعامله مى كنند. اين بازار برعكس بازارهاى سهام كه در مكان فيزيكى خاصى انجام مى شود در جاى خاصى متمركز نيست.بازار ارز بين المللى  هر دوشنبه با باز شدن بانك هاى استراليا از شرق كره زمين شروع به كار مى كند. بانك هاى اين قاره شروع به معامله ارز و دادن قيمت به مشتريان در كليه نقاط دنيا مى كنند، سپس وقتى اين بانکها تعطيل مى شوند بانك هاى كشورهاى آسيايى كه صبح را آغاز كردند اين كار را ادامه مى دهند تا اين چرخه به بانك هاى اروپا و آمريكا برسد. اين چرخه زمانى پنج روز هفته بدون توقف تا روز جمعه ادامه دارد

آشنائي با قوانين و اصطلاحات رايج بازارهاي مالي بين المللي

 
10 قاعده بازار هاي مالي ( FOREX )

مقدمه :

در اين مقاله سعي بر اين شده است كه قواعد رايج بازارهاي مالي دنيا كه در آن معامله گران مبادرت به خريد و فروش مي كنند ارائه گردد كه اين قواعد عمدتا در تمامي بازارها بين المللي رايج و يكسان است و در جزئيات ممكن است كه تفاوتهائي داشته باشند.

بازارهاي مالي شامل بازار بورس (سهام) كه در آنها سهام شركتها ارائه مي گردد بازارهاي فيوچر (future) كه در آنها معامله گران با قرارداهاي انجام شده در ارزش آتي يك سهام و يا يك كالا مانند نقره و يا گندم و غيره مبادرت به انجام معامله مي كنند كه در مبحثي جدا به اين بازارها پرداخته ايم .اما در اين مقاله سعي بر آن شده است كه بازار ارز جهاني كه اصطلاحا" به آن فاركس مي گويند بررسي شود بازاري كه در آن تمامي ارزهاي رايج دنيا خريد و فروش  مي شود و هر كسي كه در اين بازار مبادرت به خريد و فروش ارز نمايد مانند آن است كه خود يك صرافي دارد و دقيقا مانند يك صراف عمل مي كند و اين امر تا سال 1995 كه شبكه  اينترنتي به داخل منازل ورد نشده بود براي تمامي افراد امكان پذير و قابل دسترس نبوده وامروزه با كمك اينترنت است كه ما مي توالنيم همان كار يك صراف را در داخل منزل انجام دهيم .

******************************


فاركس، بازار جهانى خريد و فروش ارز است؛ بازارى كه همه بانك ها و مؤسسات مالى در آن ارزهاى مختلف جهان رامعامله مى كنند. اين بازار برعكس بازارهاى سهام كه در مكان فيزيكى خاصى انجام مى شود در جاى خاصى متمركز نيست. 

 بازار ارز بين المللى  هر دوشنبه با باز شدن بانك هاى استراليا از شرق كره زمين شروع به كار مى كند. بانك هاى اين قاره شروع به معامله ارز و دادن قيمت به مشتريان در كليه نقاط دنيا مى كنند، سپس وقتى اين بانکها تعطيل مى شوند بانك هاى كشورهاى آسيايى كه صبح را آغاز كردند اين كار را ادامه مى دهند تا اين چرخه به بانك هاى اروپا و آمريكا برسد. اين چرخه زمانى پنج روز هفته بدون توقف تا روز جمعه ادامه دارد. 

فارکس يک بازار بين بانکي است که در سال 1971 زماني که تجارت جهاني از قيمتهاي ثابت به قيمتهاي شناورتغيير يافت به صورت يك قرار داد بين بانكي  تاسيس شد. 

معامله گران در اين بازار مانند يك صرافي مبادرت به تعويض ارزهاي خارجي مي كنند بدون آنكه موقع خريد يا فروش آن ارز نيازي به خود ارز داشته باشند و صرفا به خاطر تفاوت ارزش اين كار را مي كنند.

در اين معامله يك جفت ارز مورد خريد و فروش واقع مي شود چون زماني كه شما مثلا مي خواهيد دلار آمريكا و يا هر ارز ديگري را خريداري كنيد بايد يك ارز در مقابل آن بدهيد مثل ريال و يا پوند. كه اين باعث مي شود كه نوسانات اين بازار هميشه در تعامل دو ارز باشد . 

چند قاعده در اين بازار كه مستثني از ساير بازارهاي مالي  نيست وجود دارد كه ضمن شرح آنها با سيستم معاملاتي اين بازار نيز آشنا مي شويم .

 **********************************


قاعده 1 : طبق قواعد اين بازار كه از ابتدا وضع شده است همه ارزها در برابر ارز ديگر به صورت جفت نامگذاري شده اند مثلا از ابتدا مقرر شد كه دلار آمريكا و ين ژاپن را به صورت ذيل بنويسند:USD/JPY يعني دلار سمت چپ هميشه باشد و ين سمت راست .

و مابقي ارزها نيز بدين صورت مي باشند مثلا:GBP/JPY  كه دو ارز انگلستان( پوند) و ژاپن ( ين ) مي باشد. يا مثلا دو ارز فرانك سوئيس و دلار آمريكا به صورت ذيل مبادله و نام گذاري شده است : USD/CHF و هميشه موقع خريد همين فرم را ارزش گذاري مي كنند مثلا: ارز دلار آمريكا به يورو در يك معامله بوده است: EUR/USD=1.4525  يعني يك يورو 1.4525 برابر يك دلار است .


قاعده 2 : هر گاه ما يك جفت ارز را خريد كنيم ارز سمت چپ را خريديم / ارز سمت راست را فروختيم.

هرگاه ما يك  جفت ارز را فروش كنيم ارز سمت چپ را فروختيم / ارز سمت راست را خريديم.

نكته مهم :يعني وقتي كه مي گوئيم خريد و يا فروش منظور ارز سمت چپ است و معكوس آن ارز مقابل پس مي توانيم شروع يك معامله را با همان فروش آغاز كنيم كه مي شود خريد ارز مقابل آن.

 
قاعده3 : ميزان و حجم معاملات در اين بازاراز يك پيمانه خاصي تبعيت مي كند مانند واحد متر و كيلوگرم كه در اين بازار نيز واحدي داريم به نام LOT كه هر لات معادل 100.000 دلار معامله است.

 يعني اگر كسي يك لات جفت ارزEUR/AUD را خريد كند 100.000 دلار معامله بر روي جفت ارز يورو در برابر   دلار استراليا كرده است كه مي شود خريد يورو و فروش دلار استراليا .

 
قاعده 4 :هر واحد تغيير در ارزش يك جفت ارز را يك PIP تغيير مي نامند .

مثلا : جفت ارزUSD/CAD كه دلار آمريكا / دلار كانادا است ارزش آن بوده 1.2125كه عدد آخر را يك پپ مي گويند و اگر بشود 1.2526 پس يك پپ ارزش اين جفت ارز بالا رفته است و اگر بشود 1.2100 در نتيجه 25 پپ ارزش آن كاهش يافته است .

يادآوري : اگر شما فكر مي كنيد و يا تحليل مي كنيد به هر دليلي يك جفت ارز  مثلا 20 پپ يا 200 پپ كاهش خواهد يافت ( به هر دليلي كه بعد به آن اشاره مي كنيم ) بايد اين جفت ارز را فروش نمائيد SELL . و اگر فكر مي كنيد و يا تحليل مي كنيد كه يك جفت ارز مثلا 1 پپ و يا 1000 پپ افزايش مي يابد بايد دستور BUY را صادر نمائيد كه چگونگي آن در مقالات بعدي اشاره خواهد شد. مثال ديگر در بحران سال 2008 جفت ارز EUR/USD كه جفت ارز مورد علاقه معامله گران است و بيش از 40 درصد معاملات بر روي آن انجام مي گيرد از ارزش 1.6037 تا حدود 1.2200كاهش يافت كه مي شود حدود 3800 پپ كاهش در عرض 4 ماه .
 

قاعده 5 : معمولا هر پپ كاهش و يا افزايش در يك جفت ارز اگر شما 1 لات خريد و يا فروش داشته باشيد حدود 10 دلار سود و يا زيان  خواهيد داشت كه اين كلمه معمولا بدين جهت است كه در بعضي حالات و جفت  ارز ها كمي ممكن است كمتر باشد .

 
قاعده 6 :بانكها كه پايه و اساس اين معاملات هستند به واسطه يك شركتهائي كه به سرور مركزي آنها متصل مي شوند با معامله گران ديگر ارتباط برقرار مي كنند كه اين واسطه را بروكر مي گويند .

بروكرهاي بزرگي در دنيا وجود دارند كه معاملات اين بازار  را هدايت مي كنند مانند FXCM  - GCI -CMC  - FIBO GROUP – ALPARI و تعداد زيادي ديگر كه هر كدام به قصد واسطه گري مابين بانكها و مشتريان تاسيس و از اين واسطه گري سود مي گيرند.

 
قاعده 7 : در هر معامله ( خريد يا فروش ) معمولا از 1 پپ تا بعضي از جفت ارزها بيش از 20 پپ سود از مشتري دريافت مي كنند  كه اين چند پپ سود بروكر را SPREAD مي گويند. 

به عبارتي مثلا: وقتي شما جفت ارزEUR/USD  را در ارزش 1.3650 خريد (BUY ) مي كنيد بروكر در اين جفت ارز طبق قانوني كه در سايت خود مندرج كرده 2 پپ اسپرد از معامله گر  مي گيرد يعني مشتري بعد از 1.3652 معامله اش در سود مي رود. در فروش نيز بر عكس از 1.3652 به شما مي دهند و بعد از 2 پپ كاهش جهاني ارزش اين جفت ارز شما به سود مي رسيد .

كه اين دقيقا مانند قانون حق العمل كاري مي ماند كه در ضرر و سود و در هر وضعيتي بروكر همان اول چند پپ سود خود را بر مي دارد.لازم به ذكر است كه كه هيچ معامله گري به اين لحاظ كه اسپرد يك جفت ارز بالا و يا پائين است آن را انتخاب و يا رد نمي كند چرا كه در معاملات اسپرد معمولاعددي بسيار كوچك شمرده مي شود. 

 
قاعده 8 : بروكرها به پشتيباني بانكها به معامله گران يك اعتباري در هر معامله مي دهند كه به آن LEVERAGE  مي گويند  كه اين اعتبار مي تواند در هر معامله از 1 برابر تا حتي بيش از 200 برابر باشد 

اما اول اينكه اين اعتبار در همان معامله است و  به حساب مشتري واريز نمي شود و قابل برداشت نيست فقط مي گويند تا اين حد برابر مي توانيد معامله نمائيد دوم اينكه ميزان ضرر تا حد سرمايه معامله گر است يعني اگر شما 1000 دلار بگذاريد و از بروكر ضريب اهرمي 100 را تقاضا كرده باشيد مي توانيد 100.000 دلار معامله باز كنيد كه دقيقا مي شود 1 لات اين حجم از معامله تا جائي كه سرمايه شما باقي مانده باشد معتبر است و به محض نزديكي به سرمايه بروكر معامله در هر زماني خواه شما پاي دستگاه حضور داشته باشيد و يا نباشيد بسته خواهد شد سوم اينكه اين ضريب از همان اول قرار داد بين بروكر و معامله گر انتخاب مي شود و در تمامي معاملات لحاظ مي گرددو نمي توان به سادگي آن را عوض نمود. 

 معمولا در هر معامله يك لاتي حدود 500 تا 1000 دلار سرمايه نياز است كه خود معامله گر بايد داشته باشدو مابقي اعتباري است البته با محاسبه leverage  حدود 100 تا 200 كه اين روزها معامله گران براي خود انتخاب مي كنند و بسته به ارزش جفت ارز كمي اين عدد تغيير مي كند كه با توجه به قانون مهم عدم سرمايه گذاري تمام سرمايه  معامله گر در يك معامله كه در قوانين مديريت سرمايه معامله گران لحاظ شده است بايد اگر كسي حدود 1000 تا 2000 دلار سرمايه دارد حدود 1/. لات تا حداكثر 3/. لات معامله باز كند كه اين محدوديت را در بحثي تحت عنوان mony management در اين بازار عنوان مي شود كه به نظر معامله گران حرفه اي و قديمي اين مهم ترين بحث در اين بازار است .

 

قاعده 9 : چنانچه يك معامله به ضرر برود تا آخر سرمايه را مي تواند از بين ببرد اما يك دستوري در اين بازار لحاظ شده است براي جلوگيري از اين مسئله به نام حد ضرر ( stop loss ) كه معامله گر مي تواند مثلا طلا را در اين بازار در قيمت 765 دلار خريداري نموده و حد ضرر را (با تحليل و علم نه بدون دليل ) در عدد 745 قرار دهد و حتما بدون يك پپ اشتباه معامله در اين حد ضرر اگر قيمت طلا در آن موقع افت كند بسته مي شود كه مي شود 200 پپ (در طلا هر دلار 10 پپ است ) و بر عكس مي توانيم حد سود قرار دهيم ( take profit  ) مثلا در معامله بالا در طلا عدد 775 را مي توانيم تععين كنيم كه اگر پاي دستگاه معامله گرنباشد در اين حد معامله وي به طور اتوماتيك بسته خواهد شد.همچنين مي توان چند معامله داشت كه هر كدام را در حدود ضرر و سود مختلف قرار داده  و يا يك معامله را كه مثلا  1 لات است تقسيم نموده و در هر حركتي مثلا 1/. از آن را ببنديم كه اين قوانين جهت سهولت كار معامله گران قرار داده شده است .

 قاعده 10 : حال معامله گر تصميم بر باز كردن يك حساب در يك بروكر پس از تحقيقات بر روي بروكرها نموده است وپس از رفتن به سايت بروكر و مطالعه قوانين آن و يا پرس و جو از اطرافيان و آشنايان كه قبلا با آن بروكر كار   كرده ا ند و دريافت فرم ها و پر كردن آن اقدام به باز كردن حساب در يكي از بانكهاي بين المللي مي نمايد كه اين كار باز به واسطه همان بروكر به راحتي انجام پذير است كه بعضا در ايران نيز نمايندگي دارند و سپس با يك رمز و شناسه  ورود مي تواند به صفحه و كابين معاملاتي رفته و اقدام به باز كردن معاملات خريد و فروش بر روي طلا و نفت و ارز و غيره نمايد.

 اما موضوع مهم 4 پرسش طلائي در كليه بازارهاي مالي است .

 - در چه وارد شويم ( طلا- نفت- دلار- يورو- گندم – قهوه – دلار استراليا و ....) 

 - در چه جهتي وارد شويم ( خريد كنيم و بالا مي رود  و  يا پائين مي رود فروش بگذاريم )

 - چقدر وارد شويم ( 1/. لات و يا بيشتر )

 - در كجا خارج شويم (در بسياري از مواقع معامله گران يا خيلي زود و يا خيلي دير از يك سفارش خارج مي شوند)

كه جواب اين سئوالات در دو علم تحليل فاندامنتال و تحليل تكنيكال بازار هاي مالي نهفته است 

 در علم تحليل فاندامنتال يك معامله گر بر اساس اخبار مانند نرخ بهره بانكي ميزان مشاغل ايجاد شده و يا هر خبر كوچك و بزرگي در هر زمينه اقتصادي تصميم به باز كردن و بستن يك معامله در  ارز آن كشورمي كند  كه درزمان بحرانهاي بزرگ اين خبرها ضمن عدم تطبيق با  پيش بيني حركات و رفتاري نا متعارف به يك بازار مي دهند.

 اما در علم تكنيكال يك معامله گر بر اساس الگوهاي رياضي ( كه اين روزها خود نرم افزارهاي بروكرها  بخش بزرگي از آن را انجام مي دهند) و خطوط تعريف شده و يا ابزراهاي اختراعي در اين زمينه مانند انديكاتورها اقدام به پيش بيني الگوئي مي نمايد كه در بسياري از مواقع اثبات شده كه اين تحليل با ضريب خطائي بسيار پائين توانسته به اعداد دقيقي درپيش بيني هاي  بازارهاي مالي دست يابد.  

*********************


يك نكته در پايان ضروري است كه اين بازار داراي سودهاي افسانه اي است اما همانطور مي تواند بر عكس عمل كند مگر آنكه معامله گر اين كار را يك شغل و يك حرفه براي خود بداند و از آن سرمايه اي كه مي گذارد انتظاري بيش از حد نداشته باشد .



ای هوای دیدنت سوز آه من

گوشه ابروی تو قبله گاه من

کشته این حسرتم کز چه رو ای گل

چهره پنهان می کنی از نگاه من


به جلوه خود نازنین یارا

شبی بیارا خلوت ما را


من که صد نی حرف دل در گلو دارم

با خیالت روز و شب گفتگو دارم

کی شود تا من نهم سر به دامانت

از ازل این لحظه را ارزو دارم


به جلوه خود نازنین یارا

شبی بیارا خلوت ما را


ای هوای دیدنت سوز اه من

گوشه ابروی تو قبله گاه من

کشته این حسرتم کز چه رو ای گل

چهره پنهان می کنی از نگاه من


به جلوه خود نازنین یارا

شبی بیارا خلوت ما را

عشق پیری

عشق   پیری

عشق   پیری  گر بجنبد  شاعری  گل می کند               آدم  با   هوش  را  پر حرف  و هم  خل  می کند

پیر اگر عاشق شود چون طفل نادان  می شود              عقل  او   ضایع  و  گفتارش    فراوان  می شود

بی خبر     از  حال  خود   فکر  جوانی   می کند             گاه  و   بی   گاه   ادعای    قهرمانی    می کند

همچو   شخص تشنه لب دلخوش زدیدار سراب             پنبه  دانه خوردن  و  همچون  شتر  هنگام خواب

پیری  و  دلدادگی  رسوایی  و  خون   دل است               پند دوست و طعنه دشمن بر او بی حاصل است

عشق  پیری  حاصل  آن  نیست  غیر درد و رنج               فی  المثل  کوبیدن  پتک  است  بر  فولاد  سرد

پای   لرزان   عقل   ضایع   با  سر و  موی  کچل             گه  به  گه   آواز  خوانی  چون خروس  بی  محل

می نماید   صحبت   پرت   و   پلا   از  حد  فزون             بی   جهت  بی  محتوا   بی  وقفه  تا  حد جنون

یک زمانه  مرثیه گو  گاهی غزل خوان می شود             لحظه ای  خوشحال و خندان گاه گریان می شود

پیری و عاشق شدن اتش به جان افتادن  است             دارو  و درمان آن  هم  عاقبت  جان   دادن  است

دل  سپردن ساده  اما دل  بریدن ساده نیست               سوختن  در  عشق  دلبر  قصه و  افسانه نیست

عشق  پیری  باعث  رسوایی و  بدبختی است               باعث رنج و  عذاب  و  مشکلات و سختی است

راست   گویم   عاشقی  امید  و  نور  دل   بود               گر نباشد  برکت  عشق   زندگی  مشکل  است

جمله ای  زیبا  بود   دلکش  و   افسونگر  است             بگذرم   از   پیر   و   برنا   لطف   حی  داور  است

شعر می گوید عطائی عاشق و دلبسته است               شعر خوب و پنبه دانه زین  گروه  و  دسته  است

 

آرزوی ویکتور هوگو اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کني برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی از جمله دوستان بد و ناپایدار ، برخی نادوست، و برخی دوستدار که دست کم یکی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد و چون زندگی بدین گونه است برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی نه کم و نه زیاد، درست به اندازه تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد که دست کم یکی از آنها اعتراضش به حق باشد تا که زیاده به خودت غرّه نشوی و نیز آرزومندم مفیدِ فایده باشی ،نه خیلی غیرضروری تا در لحظات سخت وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرِ پا نگهدارد همچنین، برایت آرزومندم صبور باشی نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنند چون این کارِ ساده ای است بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر میکنند و با کاربردِ درست صبوری ات برای دیگران نمونه شوی و امیدوام اگر جوان كه هستی خیلی به تعجیل، رسیده نشوی و اگر رسیده ای، به جوان نمائی اصرار نورزی و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی چرا که هر سنّی خوشی و ناخوشی خودش را دارد و لازم است بگذاریم در ما جریان یابند امیدوارم سگی را نوازش کنی به پرنده ای دانه بدهی، و به آواز یک سَهره گوش کنی وقتی که آوای سحرگاهیش را سر می دهد چرا که به این طریق احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان امیدوارم که دانه ای هم بر خاک بفشانی هرچند خُرد بوده باشد و با روئیدنش همراه شوی تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود دارد بعلاوه، آرزومندم پول داشته باشی زیرا در عمل به آن نیازمندی و برای اینکه سالی یک بار پولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: این مالِ من است فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان اربابِ دیگری است و در پایان، اگر مرد باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی که اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیاغازید اگر همه ی اینها که گفتم فراهم شد دیگر چیزی ندارم برابت آرزو کنم

ONE FOR YOU

حالمان بد نیست غم کم می‌خوریم کم که نه هرروز کم کم می‌خوریم آب می‌خواهم سرابم می‌دهند عشق می‌ورزم عذابم می‌دهند خود نمی‌دانم کجا رفتم به خواب از چه بیدارم نکردی آفتاب؟ خنجری بر قلب بیمارم زدند بیگناهی بودم و دارم زدند سنگ را بستند و سگ آزاد شد یکشبه بی داد آمد داد شد عشق آخر تیشه زد بر ریشه‌ام تیشه زد بر ریشه اندیشه‌ام عشق اگر این است مرتد می شوم خوب اگر این است من بد می شوم

پنج روش کاریردی بـرای رفع مشاجرات زناشویی

وبلاگ > مؤذن جامی، محمدهادی - آمار طلاق درحال بالا رفتنه و داره اوضاع بحرانی میشه .... دلایل اونم زیاده،برخی عدم یادگیری مهارتهای زندگی و حل مسأله را مطرح میکنن و برخی مشکلات اقتصادیو مهم میدونن و برخی به ..... اینا مهمه اما بنظرم باید عمل کرد... دوصد گفته چون نیم کردار نیست.... هیچکس دوس نداره زندگیش نابود بشه .... البته مواردی هست که به نفع هر دوطرف جدایی محترمانه و انسانی است .... برخی موارد هم شرم آورست :خیانت؛ که برخی زنان متأهل به این امر آلوده شده اند و شرم آورتر آنکه برخی با وجود شوهر دنبال شکار خواستگار و شوهر خوبترند!! وبرخی در اختلافات به شیاطین دوست نما اعتماد می کتتد وگوهر پاکدامنی را به آسانی ازکف می دهند و.... همیشه که نباید حرف زد، گاهی وقت ها باید عمل کرد، توصیه می کنم به جای حرف زدن و بگو مگو و جدل و استدلالهای حق بجانب و له کردن طرف مقابل و... برای حفظ رابطه و زندگیتون و رفع مشاجرات اینطور عمل کنید:

1. نوشتن گفتنی‌ها

اگر هنوز چند کلمه ای از بحث نگذشته است که دعوایتان می شود،
اگر در همسرتان مقاومت شدیدی در پذیرش سخنان خود می بینید، 
اگر نگران این هستید که نتوانید کلام و احساستان را مدیریت کنید، 

توصیه می شود که همه ی گفتنی ها را بنویسید. چرا که در نامه، فرصت مرور و تجدید نظر هست. در نامه مجالی برای بحث و جدال وجود ندارد؛ شما یکطرفه سخن می گویید و خواننده نیز یکسره به سخنان شما توجه می کند. نوشتن به شما امکان می دهد که از ظرافت های کلامی و سنجیدگی گفتار، نهایت بهره را ببرید. اساساً خواندن نامه برای همه دلنشین است و این دلنشینی، خواه ناخواه، محبتّی نیز ایجاد می کند.

از قلم و کاغذ نترسید، نمی خواهید که کتاب چاپ کنید! فقط می خواهید حرف دلتان را بدون بگو مگو به همسرتان که نزدیکترین فرد به شماست، بیان کنید. حداکثر چند غلط املایی و ویرایشی خواهید داشت! فقط به این فکر کنید که همسرتان تمام حرف های شما را می خواند و دعوا هم نمی شود، می ارزد، امتحان کنید.

2. فرستادن پیامک

یکی از راه های عالی برای صمیمیمت بیشتر با همسرتان، فرستادن پیامک است. چرا به دوستانتان، همکاران قدیمیتان، مدیرتان پیامک می زنید، ولی به همسرتان نه؟

این نوع گفتار زمان خاصی احتیاج ندارد و شما می توانید پیامک تبریک عید، شعر عاشقانه، لطیفه و هر چیزی که دوست دارید را برایش بفرستید. حتی زمانی که از یکدیگر عصبانی و خشمگین هستید، می توانید به این وسیله صمیمانه ترین رابطه را با همسرتان برقرار کنید. هرگز فراموش نکنید "وقتی یکی از همسران از دیگری خشمگین است، قدرتمندترین پیامی که می تواند برای همسرش بفرستد، این است: حق داری از دست من عصبانی باشی." در نوشتن پیامک از سمپاشی احتراز کنید!!

3. هدیه دادن

از نظر اسلام هدیه دادن روش بسیار پسندیده ای است که کینه ها را از بین می برد و به روابط انسان ها به خصوص زن و شوهر ها شادی می بخشد.

"هنگامی که کلمات برای برقراری ارتباط، نامناسب و یا نارساست، دادن هدیه روشی عالی برای این منظور به شما می آید." در واقع هدیه گاهی لغت نامه عشق است و رمزی است که به همسر ما می فهماند که به او می اندیشیم و او را دوست داریم و گاه زبانیست برای عذرخواهی مؤدبانه. اما نکته ی قابل توجه این که هدیه دهنده (به خصوص مرد به دلیل ویژگی های ذاتی) علاوه بر هزینه مادی، زحمت زیادی متحمل می شود و ذوق فراوانی به کار می برد، بنابراین هدیه گیرنده باید با روی گشاده آن را بپذیرد و هرگز در صدد پس دادن و یا حتی تعویض هدیه نباشد.

4. رفتارهای هیجان انگیز

درست نیست که ما در زندگی خصوصی خود همواره جدیت به خرج دهیم و انجام برخی از کارهای شادی آفرین و نشاط انگیز را ناسازگار با روحیات خود بدانیم؛ و یا این گونه رفتارها را سبکسرانه تلقی کنیم. ما می توانیم گاه گاهی به کودک درون خود مجال بازی دهیم و بدینوسیله زندگی را از حالت یک نواختی خارج کنیم. مثلاً پیام خود را با زبانی عاشقانه بنویسیم و به آینه جلوی اتومبیل همسرمان آویزان کنیم؛ یا اگر می دانیم که روز خسته کننده ای داشته است، جمله ی "خسته نباشی عشق هیشگی من" را بر در ورودی بچسبانیم و یا حتی خواسته ی خود را با بیانی کودکانه و نشاط آور بیان کنیم.

5. نوشتن نامه فرضی

نوشتن نامه ی فرضی، برای رهایی از احساسات منفی بسیار مفید است. این کار فرصتی فراهم می کند که ابتدا درباره ی هر چه باعث خشم، عصبانیت، ناراحتی و ترس شما شده است و قصد گفتنش را دارید، فکر کنید.

پس ابتدا آنچه قصد گفتن آن را دارید، در نامه ای به همسر خود بنویسید. در مرحله بعد جواب نامه را آن گونه که دوست دارید دریافت کنید، از طرف همسرتان به خود بنویسید؛ مثلاً این که از شما تشکر می کند که احساس خود را به او بیان کرده اید و یا این که شما را درک می کند و به خاطر اشتباهی که داشته است از شما معذرت می خواهد. در مرحله سوم مجدداً نامه ای به همسر خود بنویسید و وانمود کنید که وی حرف دل شما را زده است و به این دلیل شما حاضرید او را ببخشید.

قبل از اینکه اعتراض کنید، بگویم شما می خواهید با همسرتان یک عمر با خوبی و عشق زندگی کنید و فرزندان سالم پرورش دهید، زندگی که یکی من بگم یکی تو نیست، گذشت و بزرگواری است، بعضی اوقات همسر می داند که مثلا رفتار مادرش اشتباه بوده ولی نمی خواهد و یا نمی تواند آن را بیان کند و از طرف مقابل عذر بخواهد، ما هم عصبانی هستیم، پس با کمی گذشت و برای این که از ناراحتی خود بکاهیم، می توانیم این نامه فرضی را بنویسیم، حتی می توانیم آن را نگه داریم و سالها بعد به همسرمان نشانش دهیم، مطمئن باشید که همسرتان از این کار شما واقعا خوشحال خواهد شد و شاید هم بعد از سالها، به کم اهمیت بودن مسئله پی ببرید و خدا را شکر کنید که به خاطر این مسائل جزیی، زندگی را تلخ نکردید.

برای کاربران پر و پا قرص گوگل کروم، اینکه این مرورگر پر از ابزارهای کاربردی و جالب است، دیگر یک امر شناخته شده است. از سال 2008 هم توسعه دهندگان و برنامه نویسان این مرورگر با توجه به این امر، همواره بر توسعه این ابزارها متمرکز بوده اند. به همین خاطر است که علاوه بر فروشگاه گوگل، جای دیگری هم به نام Experimental area وجود دارد که ابزارهای جالبی در آن پیدا میکنید.
کد خبر: ۳۷۰۲۸۷
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰-10 January 2014
این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید
برای کاربران پر و پا قرص گوگل کروم، اینکه این مرورگر پر از ابزارهای کاربردی و جالب است، دیگر یک امر شناخته شده است. از سال 2008 هم توسعه دهندگان و برنامه نویسان این مرورگر با توجه به این امر، همواره بر توسعه این ابزارها متمرکز بوده اند. به همین خاطر است که علاوه بر فروشگاه گوگل، جای دیگری هم به نام Experimental area وجود دارد که ابزارهای جالبی در آن پیدا میکنید.

به گزارش «تابناک» در کنار استفاده از افزونه های فراوان و کاربردی گوگل کروم، گاهی برخورد با برخی از ابزارهای موجود در صفحه توسعه و طراحی کروم یا همان Experimental area نیز جالب توجه است. جایی که بنا به اهداف، کمتر کاربر غیر حرفه ای به آن مراجعه میکند اما عدم رجوع به آن منجر به از دست دادن برخی از ابزارها و امکانات این مرورگر میشود.

بگذارید قدم در این محیط جالب بگذاریم و کمی در ابزارهای موجود در آن کنکاش کنیم. برای شروع گوگل کروم را باز کنید و به آدرس زیر بروید تا کار خود را با معرفی شش ابزار کاربردی آن ادامه دهیم:

Chrome://flags

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

رصد عملکرد مرورگر : Performance Monitoring

گاهی اوقات میخواهید بدانید که مرورگر شما با چه کیفیتی عمل میکند و در اینجا است که ابزارPerformance Monitoring به کار می آید. برای فعالی کردن این ابزار به دنبال گزینه Enable Performance Monitoring بگردید (برای اینکار با فشردن کلیدهای Ctrl + F عبارت مورد نظر را جستجو کنید) و بعد از یافتن آن روی دکمه Enable در زیر آن کلیک کنید:

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

بعد از فعال کردن این قابلیت مرورگر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود. بعد از فعال شدن این ابزار، مرورگر به شکل خودکار حین وب گردی شما داده های لازم را جمع آوری میکند. این داده ها شامل زمان وب گردی شما و میزان به کارگیری حافظه بر اساس ساعات در طول روز است.

این ابزار همچنین اطلاعات در مورد اینکه چه افزونه ای بر روی مرورگر اضافه شده، بروز رسانی شده و یا حذف شده را نیز ذخیر میکند تا اثرات آنها را بر میزان استفاده از حافظه بسنجد. برای دیدن اطلاعات در خصوص این ابزار به آدرس زیر بروید:

chrome://performance

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

هم پوشانی تب ها : Stacked Tabs

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که عات به باز کردن چندین تب همزمان دارید، این ابزار برای شما یک هدیه است. کاری که این ابزار میکند این است که با افزایش تعداد تب ها و بیشتر شدن آنها از اندازه Tab bar مرورگر، به جای عمل به روش سنتی و کوچک کردن اندازه تب ها، آنها را یک به یک بر روی هم سوار میکند.

البته لازم به ذکر است که این ابزار تنها در سیستم عامل ویندوز قابل فعال سازی است در نتیجه کاربرانMac از آن محروم هستند که شاید در آینده این امکان برای این سیستم عامل نیز فراهم شود.

برای فعال کردن این ابزار به دنبال Stacked Tabs بگردید و با فشردن دکمه Enable آن را فعال کنید:

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

فعال کردن قابلیت لمسی برای صفحه نمایش های Touch

علیرغم گسترش استفاده از صفحه نمایشهای لمسی، کروم اما هنوز به خوبی خود را با این صفحه نمایشها سازگاری نداده است. اما ابزارهایی در Experimental موجود است که این وضعیت را تا حد زیادی بهبود میدهد.

برای ان منظور به دنبال سه ابزار به نام های Touch Optimized UI و Enable Touch Events و همچنین Enable Touch Initiated Drag and Drop بگردید و هر سه آنها را فعال کنید:

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

بعد از فعال کردن آنها اکنون قادر خواهید بود با به راحتی و بسیار بهتر از قبل از کروم در صفحه نمایشهای لمسی استفاده کنید.

تولید گذرواژه اتفاقی : Enable password generation

همه ما این موضوع را میدانیم که استفاده از یک گذرواژه یکسان برای همه حسابهای کاربری آنلاین یک خطای بزرگ امنیتی است و به همین دلیل استفاده از ابزار مولد یا تولید کننده گذرواژه در کروم یک ابزار کاربردی است (البته برای آنهایی که به اندازه کافی به گوگل و کروم اطمینان دارند!).

وظیفه این ابزار این است که به تولید یک گذرواژه جدید برای شما، در زمانی که در یک صفحه مربوط به ایجاد حساب کاربری هستید، اقدام کند.

در واقع در زمانی که در صفحه یک وب سایت درحال ایجاد یک حساب کاربری جدید هستید، آیکون یک کلید کوچک در کنار جعبه متنی مربوط به انتخاب گذرواژه ظاهر میشود که کلیک بر روی آن منجر به نمایش یکPopup و تولید یک گذرواژه اتفاقی برای شما میشود.

برای فعال کردن این ابزار به دنبال Enable password generation در Experimental بگردید و از لیست پایین افتادنی گزینه Enable را انتخاب کنید:

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

ذخیره در حالت Offline : Offline Cache Mode

این ابزار بیش از همه به کار آن دسته از کاربرانی می آید که از اینترنت با حجم محدود استفاده میکنند. در واقع کار اصلی این ابزار آن است که به شما این امکان را میدهد که با قطع ارتباط اینترنتی، هنوز هم بتوانید با استفاده از داده های ذخیره یا همان Cache، سایتهایی را که پیش از این به آنها سر زدید را بازدید کنید.

برای فعال کردن این ابزار به دنبال Enable Offline Cache Mode بگردید:

این پنج ابزار Experimental در گوگل کروم را از دست ندهید

در نهایت اینکه تجربه ابزارهای Experimental میتواند تجربه ای حرفه ای و جالب باشد. اما در استفاده از این ابزار یک نکته را به خاطر داشته باشید. اینکه فعال کردن برخی از آنها، با توجه به شرایط سیستم و مرورگر شما، ممکن است منجر به بی ثبات شدن مرورگر شود و یا آنکه بر اساس نسخه مرورگر شما، برخی از آنها جوابگو نباشند. اما این تنها یک احتمال است و نباید بخاطر آن از استفاده از این ابزارهای کاربردی خود را محروم کنید.

لحظه تحویل سال 1393


نویسنده: ادمین - یکشنبه بیست و ششم آبان 1392
خبر فوری:اوزه بیو فوتبالیست افسانه ای باشگاه بنفیکا لیسبون و تیم ملی فوتبال پرتغال با جهان هستی وداع کرد.


برای مشاهده متن کامل خبر و تصاویر اختصاصی اینجا را کلیک کنید  


                     Adeus Mundo de Futebol Rei Eusébio


    

                        


                               


              

          
      
        
 

                  

لحظه تحویل سال 1393 هجری خورشیدی در ساعت 20/20/20 به وقت ایران و ساعت 16/50/20 عصر به وقت ساعت جهانی  ( UTC /GMT ) روز پنج شنبه 29 اسفندماه 1392 مطابق با 18 جمادی الاول 1435 و 20 مارس 2014


سال 1393 هجری خورشیدی برابر است با :

سالهای14093 اهورایی -7036 میترایی آریایی -6764/65 آشوری -5774/75 عبری - 3752 زرتشتی - 2573هخامنشی (شاهنشاهی) - 2014/15میلادی -1435/36 هجری قمری


تعطیلات رسمی سال 1393 هجری خورشیدی

جمعه ۱/۱/۱۳۹3عید نوروز-شنبه ۲/۱/۱۳۹3عید نوروز-یکشنبه ۳/۱/۱۳۹3 عید نوروز-دوشنبه ۴/۱/۱۳۹3 عید نوروز-سه شنبه ۱۲/۱/۱۳۹3 روز جمهوری اسلامی-چهار شنبه ۱۳/۱/۱۳۹3 سیزده بدر-جمعه 1۵/۱/۱۳۹3 شهادت حضرت زهرا(۳ جمادی الثانی)-سه شنبه 23/2/۱۳۹3 ولادت حضرت علی(۱۳ رجب)-چهارشنبه ۱۴/۳/۱۳۹3 درگذشت ایت الله خمینی-پنج شنبه ۱۵/۳/۱۳۹3 قیام ۱۵ خرداد-سه شنبه ۶/۳/۱۳۹3 مبعث حضرت محمد(۲۷ رجب)-شنبه 24/3/۱۳۹3 ولادت امام مهدی(۱۵ شعبان)-شنبه 28/4/۱۳۹3 شهادت حضرت علی(۲۱ رمضان)-سه شنبه ۷/۵/۱۳۹3عید سعید فطر(۱ شوال) -چهارشنبه ۸/۵/۱۳۹3 به مناسبت عید فطر(۲شوال)-جمعه 31/5/۱۳۹3 شهادت امام جعفر صادق(۲۵ شوال) -یکشنبه 13/۷/۱۳۹3 عید قربان(۱۰ ذی الحجه) -دوشنبه 21/7/۱۳۹3 عید غدیر(۱۸ ذی الحجه)-یکشنبه 11/۸/۱۳۹3 تاسوعا(۹ محرم) -دوشنبه12/۸/۱۳۹3 عاشورا(۱۰ محرم)-شنبه 22/9/۱۳۹3 اربعین(۲۰ صفر) -یکشنبه 30/9/۱۳۹3 رحلت حضرت محمد و امام حسن مجتبی(۲۸ صفر)-دوشنبه ۱/۱۰/۱۳۹3 شهادت امام رضا(۲۹ صفر) -پنج شنبه 18/۱۰/۱۳۹3 ولادت حضرت محمد و امام جعفر صادق(۱۷ ربیع الاول)-چهار شنبه ۲۲/۱۱/۱۳۹3 پیروزی انقلاب ایران-جمعه ۲۹/۱۲/۱۳۹3 روز ملی شدن نفت ایران


مناسبتهای ویژه سال 1393 خورشیدی